Translate

fredag den 19. april 2013

To 3D or not to 3D - Det er spørgsmålet???

I dag bliver rigtigt mange film udgivet i 3D og som stor filmelsker, af alle genre, er det til stor glæde for mig og for andre, en stor sorg.
Jeg er bestemt ikke ekspert på området, men jeg elsker teknologien :o)

Men hvad er det så jeg ser i 3D mediet, der gør det interessant for mig?:
Meget enkelt, Dybden, jeg elsker det faktum, at når man ser en film der er optaget i 3D (eller kørt igennem en computer, for at få 3D effekterne), så ser man ind i skærmen og videre ud...
Mange film leger også med effekterne, så det ser ud som om de kommer ud af skærmen og der er mange gode eksempler på film der gør dette, men det kommer senere...

I starten var det næsten kun animerede film der kom i 3D, men det var først efter Avatar, at der rigtigt kom gang i 3D filmene, Avatar var så også en Groundbreaker indenfor genren, er du vild hvor er den flot! jeg går meget sjældent i biffen, men så den hos mine forældre, ja den var lang, men jeg nød hvert et øjeblik og jeg var imponeret, meget imponeret!!!

I min egen lille hjemmebif har jeg følgende anlæg: Sony BDV E780W, det består af en BD/DVD afspiller, med 5,1 surround lyd med trådløse baghøjtalere, købt på Sony's hjemmeside, mit TV er et Sony Bravia 42 tommer 3D med 2 par briller (active shutters) som jeg fik da mine forældre fik et nyt TV som er en smule størrer.
Jeg er super glad for mit lille anlæg, men der er sikkert mange der undre sig over, hvorfor jeg ikke har et større TV eller et 7,1 surround anlæg, jamen når man er på kontanthjælp er der ikke så mange penge at rutte med og man må gå lidt på kompromis, men jeg er godt tilfreds, jeg har et flot billede, fantastisk lyd og 3D effekter lige i øjet :o)

Som sagt findes 3D film i mange genre og det er her mit lille Horror/Splatter/Gore hjerte begynder at banke vildt, for det er nemlig sådan, at i mange at den genres film, bliver splattereffekterne gjort meget til In-Your-Face effekter, dvs. at de bliver smidt i hovedet på dig, på den rigtigt fede måde ;o)
Af film der har brugt den slags chock effekter er: Underworld Awakening, Resident Evil: Retribution, Saw 3D, Abraham Lincoln: Vampire Hunter, Piranha 3D og 3DD.

Jeg har taget nogle billeder af lidt af de film jeg har herhjemme, har flere, de er bare lånt ud, her er det de almindelige 3D film:





 Titanic 3D udgaven i en Limited Edition boks

Transformers: Dark Side Of The Moon - Limited Edition

Universal Monster Collection: Limited Edition Coffin.
I denne boks udgave, er det kun The Creature From The Black Lagoon, der er i 3D, det vil sige at den er konverteret fra det originale Blå/Rød 3D, til den nye teknologi, præcis som Men In Black 3 og Titanic.

Harry Potter Wizard's Collection Box Set
Her er det kun Harry Potter Del 7 1+2 der er i 3D, men selve boksen er Fan-F***ing-Tastik!


Ingen kommentarer:

Send en kommentar